Feestjes, feestjes en nog meer feestjes! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Daan Hogeboom - WaarBenJij.nu Feestjes, feestjes en nog meer feestjes! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Daan Hogeboom - WaarBenJij.nu

Feestjes, feestjes en nog meer feestjes!

Blijf op de hoogte en volg Daan

24 September 2012 | Spanje, Barcelona

Het mooie aan Barcelona is dat ze altijd wel een reden verzinnen om een feestje te geven, zelfs als er eigenlijk weinig te vieren valt. Vorige week hadden we al een hele dag vrij zodat alle Cataloniers konden demonstreren tegen Spanje. Meer dan de helft van de Barcelonezen ziet zichzelf echt als Catalonier en wil het liefst onafhankelijk worden van Spanje. Ze herdenken die dag een of andere veldslag in 1700 nog wat die ze verloren hadden en daarom nu onderdeel van Spanje zijn. Reden voor een feestje dus! Iedereen zat met allemaal vlaggen van Catalonie te zwaaien en er was veel muziek en dans.
Deze week was het Festes de la Merce. Geen enkele Barcelonees weet precies waarom deze feestweek bestaat, maar het heeft te maken met een of andere heilige. De hele week was er van alles te doen maar in het weekend waren de grote concerten. Allemaal bands speelden verspreid over heel Barcelona. Vrijdag gingen Alex, zijn huisgenoten en nog een vriend van hen en ik naar een of andere Spaanse band op een mooi groot plein. Dat was echt heel gezellig en lekker lopen mee zingen met die spaanse meuk! Onze Pakistaanse vrienden liepen weer gezellig rond met bier voor 1 euro dus dat was weer mooi goedkoop. Daarna wilden we nog naar een disco, maar de entree was 12 euro en het was al 4 uur. Dus ik vond het toen wel mooi geweest! Zaterdag speelde de band die ik ken, The Kooks. Ze zijn niet zo bekend hier in Spanje, maar bijna alle Noord-Europeanen kennen ze wel dus er waren veel 'buitenlanders'. Het was wel mega druk, minstens een paar duizend man! Maar de band speelde echt goed! Het was helaas wel al om 12 uur afgelopen dus toen gingen me maar naar een disco. Entree was weer 12 euro maar we spraken 2 Spaanse meiden aan en die konden ons wel gratis naar binnen krijgen hehe dus dat scheelde al weer! Daar nog even door gefeest tot 4 en weer naar huis! Gister was ik dus best moe, maar een vriend van me stelde voor om met wat mensen van erasmus naar een of andere optocht te gaan en wat vuurwerk te zien. Klonk wel leuk en ik dacht, ach ik maak het niet zo laat vandaag! We waren met ongeveer 15 man, allemaal Zweden en Duitsers en ik! Die optocht was echt cool! We zeiden allemaal tegen elkaar dat dat nooit had gemogen in onze landen. De optocht stond in het teken van de bewakers van de hel en het thema was dus vuur. Ze namen de hele breedte van de straat in beslag en hadden enorme branders die vuur verspreidden, een beetje als sterretjes maar veel extremer en ook knalvuurwerk. Strijkers zijn er niets bij.. Alle mensen waren verkleed als een soort duivel en er reden ook wagens rond in de vorm van draken en hagedissen enz, die natuurlijk ook vuur spuwden! Na 2 uur non-stop je ogen bedekken en zorgen dat je kleren niet in de fik gaan vonden we het wel mooi geweest en gingen we naar een vuurwerkshow op het strand. We kwamen daar aardig laat aan maar konden toch nog wel 15 min kijken. Daarna kwamen we echt een Spaanse straat tegen waar een of andere coverband stond te spelen. Dat was echt super grappig, bijna geen toeristen en iedereen was al best op leeftijd. Maar wij dansten gewoon vrolijk mee! Van dansen krijg je het natuurlijk warm, daarom kwam een Duitser met een goed idee om te gaan zwemmen in zee (het was inmiddels 3 uur). Het water was heerlijk koel! Daarna wilde de helft nog naar een disco maar ik vond het wel mooi geweest! Dus ik was weer om 4 uur thuis. Vandaag is er ook weer van alles te doen omdat het wéér een of andere feestdag is en iedereen is vrij. We begrijpen steeds beter waarom de crisis hier zo erg is! Maar ik sla vandaag maar even over. Ik ben nog steeds best verkouden dus ik neem maar even een rustdagje!

Op de universiteit heerst er gelukkig wat minder chaos dan eerst. Registration day is geweest, de vakken zijn gekozen. Ik heb me ingeschreven voor een totaal van 28 ects. Hopelijk keurt de studieadviseur in Groningen mijn vakken wel goed. Eén vak heb ik eigenlijk al gehad in Groningen en die ander is een soort Engelse les over product- en procesbeschrijvingen wat niet heeeel moeilijk is. Verder doe ik nog één biologie vak ofzo voor de afwisseling! De vakken die ik nu ga volgen (voor de geïnteresseerden)
- Flexible manufacturing
- Energy technology
- Communicating technical information
- World Economics
- Proyects
- Live tissues, bio intercares and substitute materials
Mijn rooster is heel wat anders dan in Groningen. Geen enkele dag begin ik voor 12 en ik heb 4 dagen tot 19.00 , ook op vrijdag.. Even wennen dus! Maarja, ik kan wel lekker uitslapen.

De Spaanse les is erg gezellig en ik leer ook zeker wel wat. Ik heb ook nog een internet site waar ik op oefen en mijn woordenschat wat mee omhoog krik. Carles, vriend van Dani, heeft me al een stripboek en een boek in het Spaans geleend maar dat is nog best pittig!

Y, ahora, un poco español! Me gustan las fiestas y los gentes. Hace dos días, hablé con un modela brasileña jaja. Chicas guapas acqui x) Sebastiaan quiere que su número de teléfono :P:P

Bueno, eso todos!
Adiossss!

  • 24 September 2012 - 21:42

    Annemieke:

    Haha veel feestjes en een slecht georganiseerde uni komen me bekend voor ;) heel veel plezier en succes neef!! Xx Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 141082

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 15 Juli 2015

Eén jaar tussen de Chinezen in Shanghai

26 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Barcelona

Landen bezocht: