Doei doei vakantie - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Daan Hogeboom - WaarBenJij.nu Doei doei vakantie - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Daan Hogeboom - WaarBenJij.nu

Doei doei vakantie

Blijf op de hoogte en volg Daan

11 September 2012 | Spanje, Barcelona

Het is alweer meer dan twee weken geleden dat ik in Barcelona aankwam en ik heb wel genoeg meegemaakt voor nog een verslagje. Waar zal ik eens beginnen.. Vorige week zaterdag gingen we naar het familiehuis van Jenny's familie. Het was een uurtje rijden voordat we aankwamen bij een rustig plaatsje aan zee waar het familiehuis was. Het was best een groot huis met zwembad, bbq plaats en een basketbalveldje. De hele familie was daar en nog wat vrienden van de familie, maar alleen Dani en één man uit Bolivia spraken engels, dus veel conversatie was er niet. Wel lekker gezwommen en gebasketbald! Om een uurtje of 4 gingen we pas lunchen, ik moet daar nog steeds erg aan wennen, ging dood van de honger! De eerste gang waren lekkere mosselen, vervolgens werd er wat sla met krab en wat tomaat met mozzarella en brood geserveerd, was erg lekker. Daarna kwam het hoofdgerecht wat pasta was dat gekookt was in gepureerde vis met water ofzo.. Niet echt mijn smaak, want je moest er knoflook met mayonaise bij eten, heel heel veel knoflook. Maar ik at natuurlijk netjes mijn bordje leeg. 's avonds nog even op de piano gespeeld die daar in het huis stond, was wel weer leuk om even te spelen en ik kreeg zelfs nog wat complimenten over mijn pianospel!

Maandag begon de introductieweek van de universiteit. Dit is niet te vergelijken met de kei-week, waarbij de hele stad op stelten staat. Dit is gewoon voor wat informatie. De zaal waar het eerste praatje zou plaatsvinden was makkelijk te vinden. Het begon al met een leuke verassing.. Het eerste wat ie zei was dat alles tweetalig zou zijn, spaans en engels. Ik dacht, wat een onzin, niemand kan hier fatsoenlijk spaans. Nou wel dus, meer dan de helft van de ong 80 erasmus studenten kan vloeiend Spaans! De helft van het praatje verstond ik dus niet, maar het grootste deel was wel duidelijk; alles is hier vaag geregeld haha. Ik was nogal benieuwd naar de spaans cursus die we zouden krijgen, dit was beloofd door mn studieadviseur. Maar ja, die zat er natuurlijk WEER naast grr, geen gratis spaans cursus, dat moet je zelf maar regelen.. Fijn. Verder werd er wat uitgelegd over de vakken enzo. Het komt er op neer dat je sowieso tot 21 september en misschien zelfs tot 1 oktober vakken kan wisselen. Vakken die wij al 3 maanden geleden hebben gekozen. Het komt er dus op neer dat een HEEL semester 2.5 maand duurt, heel januari is voor examens. Voor de rest van de week kregen we nog wat rondleidingen over de uni, was wel aardig.

Wel super veel mensen leren kennen! Mede dankzij ESN (Erasmus Student Network). Esn is een organisatie die allemaal feesten en excursies organiseert voor de exchange students. Daar heb ik inmiddels al 3 mooie feestjes van meegepakt in best grote discotheken met belachelijke prijzen. Gister kostte het bier 10euro, ja doei, ik blijf een Nederlander! Gelukkig lopen er op straat allemaal Pakistani rond die altijd de zelfde zin zeggen: Beer, Cerveza, Weed, Cocain? Ha, die weed en cocaine kunnen ze houden, maar bier voor 1 euro is prima! Veel gelachen met de Zweden en Duitsers, die kunnen ook het beste Engels dus dat gaat dan wat makkelijker. Vrijdags gingen we naar het strand met de hele groep. Lekker gezwommen en gebeachvolleybald, erg leuk. Ik voel me hier erg lang, al die Spanjaarden zijn zo klein! Wel leuk voor de verandering. Verder heb ik een 3maanden kaart voor de metro gekocht zodat ik onbeperkt die metro kan gebruiken in Barcelona, super handig.

Omdat iedereen hier nauwelijks Engels kan en iedereen van je verwacht dat je Spaans kan, heb ik me opgegeven voor een cursus Spaans. Maandag had ik mijn eerste les en over 4 weken de laatste. 10 uur per week dus best intensief. De docent praat alleen maar in het Spaans, schijn je het sneller van te leren. We zijn met maar 4 in de groep, dus genoeg aandacht/hulp. Het is ook een mooie mix; een Pool, Braziliaan en een Française. Wel gezellig, hopelijk leer ik snel een mondje Spaans! Het is elke dag dus het gaat hoogstwaarschijnlijk wel overlappen met vakken op de uni maar dat zien we dan wel weer. Elk vak heeft soms wel 4 groepen en 2 van de 4 zou ik prima in kunnen, maar geen idee of het op alfabet gaat oid. Ik heb een mentor, maar die reageert maar niet op mijn mail. Alex, een Duitser waar ik wel veel mee omga, heeft een mentor die geen Engels kan dus daar hebben we ook weinig aan!

Het weer is hier nog steeds erg goed, zo'n 25 plus. Maar morgen beginnen de vakken! Waar, hoe laat en in welke taal is nog onduidelijk, maar de vakantie is over!

 ¡Hasta Luego!

Daan


  • 11 September 2012 - 21:21

    Sanne W:

    Haa lieve Daan!
    Leuk om te lezen wat je allemaal beleeft:) Lijkt me best lastig alles in het Spaans, je wordt meteen in het diepe gegooid, maarrr das wel het beste!! Succes met de cursus en ik verwacht in het volgende verslag een stukje Spaans (met vertaling graag;))xx

  • 21 September 2012 - 15:22

    Rick:

    Hey broertje,

    klinkt goed! Heb je ook nog wat foto's voor de impressie? Wie weet binnenkort nog skypen...

    Greetz,
    Rick (en Elma)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 141085

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 15 Juli 2015

Eén jaar tussen de Chinezen in Shanghai

26 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Barcelona

Landen bezocht: