De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Daan Hogeboom - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Daan Hogeboom - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen!

Blijf op de hoogte en volg Daan

28 Augustus 2012 | Spanje, Barcelona

Misschien ben ik al een beetje laat met het maken van zo'n waarbenjij.nu profiel. Inmiddels zit ik hier namelijk al 2 dagen, wat gaat de tijd toch snel! Ik vloog 26 augustus vanaf amsterdam naar barcelona. De vlucht had een half uur vertraging omdat verschillende landingstroken dicht waren door het slechte weer in Nederland. Perfect moment om dat koude landje te verlaten dacht ik zo. In het vliegtuig zat ik naast een aardige student uit Amsterdam die waarschijnlijk zijn ritalin was vergeten in te nemen en de volle 2 uur vliegen wel heeft vol gepraat, maar ach, dan gaat de tijd wel wat sneller. Op het vliegveld werd ik opgehaald door Oskar, iemand van de rotary die mij heeft geholpen aan een kamer. We hoefde maar 15 minuten te rijden naar het appartement waar ik nu verblijf. Ik heb twee huisgenoten, Dani van 28 die goed engels spreekt en Jenny die niet zo heuul goed engels kan.. Maar wel hele aardige mensen. Mijn kamer is ong. 12m2 dus wel even wat kleiner dan ik gewend bent maar wel een prima 2 persoonsbed en een klein tafeltje. Verder prima woonkamer, en de keuken en badkamer hebben alles wel wat nodig is. O ja, we hebben ook nog een 4e huisgenoot; Gandalf! Ongeveer de luiste kat op aarde maar wel gezellig. Daarna maar gaan slapen in een kamer waar het 25 graden of meer is..

Die morgen was ik alleen omdat Jenny en Dani beiden werken. Ik slenterde wat door de stad langs Camp nou, het fc barcelona stadion voor de gene die dat niet weten. Vervolgens langs de universiteit (die dus maar 2,5km van huis is) tot aan een of ander groot park waar ik even wat dronk en een boekje las. In dat park vlogen gewoon een soort parkiet/papagaai/kakatoe beest rond wat wel heel vet was. Na een uurtje of 2 ging ik richting huis en at nog wat onderweg. Thuis aangekomen vroeg Jenny of ik het leuk vond om Oskar te gaan uitlachen in zijn eerste wedstrijd Padel ooit. Een soort combi van tennis en squash. Dat leek me natuurlijk wel geinig dus daar gingen we heen, zo'n 40km rijden. Oskar de held was zn sportschoenen vergeten maar met wat geregel had ie toch nog wat oude schoenen kunnen vinden. Inmiddels was het al 9 uur geweest en natuurlijk nog geen hap avondeten gehad, nee dat kwam pas om half 11... even wennen. Die wedstrijd was onderdeel van een of ander toernooi waarvan de opbrengst ging naar Guinee-Bissau, een of ander arm afrikaans landje. Dani en Oskar stelde me wel voor aan mensen maar dat was alleen maar Hola? Que tal? en dan zeg ik Muy Bien en dat is het dan wel zo'n beetje. Maar er was één uitzondering. Een meid van de organisatie durfde zowaar te vragen waar ik vandaan kwam in het Engels! Ze heet Anna en studeert ook aan de universiteit, maar niet die waar ik heen ga. Daar wel een poos me gepraat en ze wilde me wel wat van Barcelona laten zien. Nummers uitgewisseld en ze had me ook snel op facebook gevonden! Oskar had z'n wedstrijd helaas verloren en daarna reden we weer naar huis, oskar woont hier 2 straten verder op ofzo. Vandaag lekker uitgeslapen en lekker ananassap gehaald in de supermarkt hier 200m verderop en voor de rest mn nieuwe laptop beetje geinstaleerd en natuurlijk zo'n waar ben je nu dingetje gemaakt :) Zometeen ga ik maar even koken, maar voor 21.00 kan dat natuurlijk niet! Dus nog even honger lijden en dan hopen dat ik een beetje iets eetbaars op tafel kan zetten voor Dani en mijzelf. Nou, dat was al een aardig lang stukje dacht ik zo! Zal m'n moeder fijn vinden.. :p Ik had mn ouders al een mailtje gedaan. Pa's reactie was iets van : Ok, mooi dat het leuk is! En Ma's wilde alles weten, de kleur van de muur en dat soort dingen..:D Ik heb niet echt een camera maar ik zal binnenkort wel wat foto's maken van het huis enzo. Binnenkort doe ik wel weer een verhaaltje! Adios!

  • 28 Augustus 2012 - 23:11

    Je Moeder:

    Daan.....!!!! ik heb helemaal niet om de kleur van wat voor muur dan ook maar gevraagd maar ik ben wel blij met je berichtje hoor!
    Morgen weer een?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 141094

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 15 Juli 2015

Eén jaar tussen de Chinezen in Shanghai

26 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Barcelona

Landen bezocht: