Eerste tentamens, Rome en nog steeds mooi weer - Reisverslag uit Rome, Italië van Daan Hogeboom - WaarBenJij.nu Eerste tentamens, Rome en nog steeds mooi weer - Reisverslag uit Rome, Italië van Daan Hogeboom - WaarBenJij.nu

Eerste tentamens, Rome en nog steeds mooi weer

Blijf op de hoogte en volg Daan

22 November 2012 | Italië, Rome

Het blijkt maar weer dat het steeds lastiger wordt om wat te typen als je het uitstelt. Ik pas mijn eigen motto: "van uitstel komt afstel" maar niet toe want dan schrijven we niets meer. Ik zou wel van alles door elkaar halen qua tijd maarja, jullie weten toch niet wat ik wanneer gedaan heb dus dat maakt niet zoveel uit.Mijn laatste verhaaltje was van 13 oktober dus ik zal m'n best doen om wat te herinneren van een maand geleden.

Op 20 oktober was ik op Baille de Otoño van de rotary en rotaract. Voor de mensen die niet weten wat de rotary is, google maar even, heb het hier al 1000x moeten uitleggen.. In ieder geval, dit bal was een echt gala. Niet een gala waar je staat te springen in het bier op dance-muziek in je smoking maar een echt bal met klassieke muziek. Tijdens het eten kreeg je een kaartje waar 8 verschillende dansen op stonden ( wals, salsa etc.). Je kon bij elke dans een naam invullen van een dame zodat je wist wanneer je met die gene mocht dansen. Ik hoefde niet echt te zoeken naar mensen die met mij wilde dansen, iedereen wilde mij wel leren stijldansen omdat ik de hele tijd zei dat ik dat niet kon. Maar ik kende daar toch niemand behalve Jenny en Oskar dus ik zei gewoon tegen iedereen prima! Een hoop Cava (soort cheape champagne) later toch niet helemaal afgegaan. Veel leuke mensen daar ontmoet, Francois en Jara uit Madrid en ze spraken allebei prima Engels en Jara ook vloeiend Duits. Ze waren al wel wat ouder, bezig met PHD en ook al een bedrijfje opgezet. Misschien interessanter is dat ik Luz daar ontmoette, een leuke Venezolaanse chica. Die zou mij wel even de salsa leren, nou, muy rapidooo (erg snel) haha, een temperament volle Zuid-Amerikaanse laten we maar zeggen. Ze doet haar PhD onderzoek hier, iets met scheikunde en radioactiviteit. Ik snap daar ongeveer net zo veel van als van Elma's thesis... Maar het was erg gezellig met haar en later hebben we ook nog best vaak afgesproken hehe.

De volgende dag kwamen m'n ouders op bezoek. Ze zaten voor één week in een hotel in Malgrat de Mar, ongeveer 1,5 uur met de trein hier vandaan. Ze bleven 1 nacht hier slapen en daarna gingen ze weer terug naar hun hotel. Ze hadden nog wat primaire levensbehoeften meegenomen voor mij: 2 zakjes pepernoten! Die zijn nu natuurlijk allang op, maar ze waren heerlijk. Verder kipkruiden en wat van die zakjes met poeder voor een sausje. Hier eten ze nauwelijks saus, ze pleuren gewoon overal mayonaise en ketchup op.. Verder ze een beetje de toeristische dingetjes laten zien en op de maandagavond waren we bij Oskar's rotary meeting. Beetje handjes schudden en lachen want 'zelfs' de heren van de rotary kunnen nauwelijks Engels. Maar met een beetje hakkelend Spaans kan ik al wel wat dingen zeggen/vragen. Later op de avond werden ze weer teruggebracht naar hun hotel door Oskar.

Aan het eind van de week kwamen Han, Sander, Remco en Thomas naar Barcelona om een beetje rond te kijken. Ze zaten met zn vieren in een hostel want ik heb niet zooo veel ruimte. Vrijdags had ik nog een tentamentje en 'savonds zijn we met zn alle naar Harinreddy's feestje gegaan, een indier die ik ken via mn studie. Was erg gezellig, mensen uit Duitsland,Indie,Spanje,Mexico, Puerto Rico, Nederland etc.. Mooie mix dus. Daarna naar een disco dicht bij mijn huis geweest maar daar was niet zo veel aan en het bier was blijkbaar niet van een hele hoge kwaliteit want Han lag de dag daarna de hele tijd in zijn bed, kon de rest goed om lachen! Zondagavond nog even een mojito in een leuke bar gedronken en maandags vertrokken ze weer.

Aan het eind van die week had ik mijn 2e tentamen. Ik dacht al wel dat het lastig zou worden want je had maar 1 uur en 15 min. Nou het tentamen was net zo groot als waar je in Nederland 3 uur voor zou krijgen.. Ik had dus veel te weinig tijd en ik wist ook niet alles hoor. We kregen gister de cijfers (2 nov was het examen...) en ik had maar liefst een 2.4 wat zeker niet het laagste was! (Ja, op een schaal van 1 tot 10). Dat andere tentamen had ik dan wel weer een 8.7 voor.. dus gemiddeld gewoon lekker op die 5.5 blijven hangen.

op 15 november ging ik met de sports club van mn uni naar Rome. Wel leuk dat er zo'n 40 Spaanse studenten meegingen en maar 4 Erasmus studenten. Het was weer een heerlijke chaos zoals we inmiddels gewend zijn, maar het was erg leuk. We ontmoetten elkaar bij de uni waar we vervolgens in taxi's worden gedumpt en naar het vliegveld gereden worden. (iedereen kan zo'n beetje gratis met het ov.. maar daar hadden we geen tijd meer voor).. Keurig 1 uur van te voren op het vliegveld aangekomen en we konden bijna meteen doorlopen naar het vliegtuig. Op Alex' ticket stond dat hij uit Nederland kwam (hij is Duits) maar Ryan air doet daar niet zo moeilijk over.
Toen we in Rome aankwamen gingen we met een transfer busje naar het centrum. Daar aangekomen kocht iedereen even een kebabje en een biertje. 2 uur later was er nog steeds geen actie ondernomen om naar het hotel te gaan. Anna, een Zweedse regel tante, kon dit niet meer aanzien en nam alle formulieren van de 'organisatie' over. Bleek dat ons hotel 20 km van het centrum lag.. Fijn.. met wat bussen en metro's uiteindelijk toch goed aangekomen. Het was een prima hotel met goede bedden en douches en ontbijt was included. Niemand had 's avonds nog zin om dat hele pokke eind terug te gaan dus vierden we maar een feestje bij de lokale snackbar die die paar dagen echt een goede omzet heeft gehad. Na 2 bier (0,7L per flesje) konden de Spanjaarden opeens veel beter Engels en dus heb ik weer wat nieuwe vriendjes gemaakt. Die dag erna zijn Andre, Alex en ik de stad wezen verkennen en om 18.00 moest ik hardlopen. Het enige wat nog vrij was. Andre en Alex waren te moe/lui/ziek om te rennen. Maarja, het is een sporttoernooi, dus ik wilde in ieder geval iets doen. Uiteindelijk besloten we een uurtje van te voren dat ik de 400m zou gaan rennen. De andere landen die daar afgevaardigden hadden waren vergezeld door hun persoonlijke trainers. Ik had dus al zo'n vermoeden dat ik niet zou winnen.. Ik heb volgens mij nog nooit zo snel gerend maar ik werd toch laatste. Die Noord-Afrikanen en oostblokkers zijn toch iets te snel.. Ik had iets te veel mijn best gedaan want 10 minuten later kwam mijn pizza er weer uit.. Maar daarna voelde ik me weer helemaal top en gingen we mooi feesten! Om 6.30 kwamen we met z'n allen weer in het hotel aan, perfecte tijd voor het ontbijt wat ook om 6.30 begon. Na het ontbijt maar gaan slapen en 'smiddags naar de sint pieter geweest. De rest van het rennen hadden we maar opgegeven want we verloren toch alles. 's avonds met de koffers naar de disco omdat ons vliegtuig al om 8 uur ging. Tot 5 uur wezen feesten en meteen naar het vliegveld het het vliegtuig in. Heerlijk nachtje doorgehaald. Al met al was het erg gezellig en ook wat Spaanse vrienden gemaakt, maar er blijft altijd een deel van de Spanjaarden die het vertikken om ook maar 1 woord Engels te spreken.

Gister ben ik nog sportief geweest. Luz is lid van een gym en dan mag je 3x per jaar iemand uitnodigen. Dus ik kon mooi gratis mee sporten. Beetje krachttraining en cardio gedaan maar toch de meeste tijd in de sauna, jacuzzi en zwembad rondgehangen. Was echt heel chill.

Voor de rest wel weer wat drukker met de uni nu. Veel opdrachten/presentaties/verslagen. Het meest vervelende is dat elke opdracht slecht geformuleerd is en dat het vertalen naar normaal Engels al zo veel tijd kost, heel irritant... Zo moeten we nu vragen over stamcellen gaan beantwoorden waar 'echte' onderzoekers nog niet eens uit zijn.. De docent zag het woord Questions en Stem cells op een site staan en heeft die gewoon aan ons gegeven.. Terwijl boven die vraag staat: Onderzoekers moeten nu nog antwoorden op de volgende vragen vinden:
Echt belachelijk, maar met een beetje knippen en plakken en een leuke voorkant kunnen we vast wel weer een zesje binnen koppen..

Nou, jullie zijn weer een beetje meer op de hoogte van hoe en wat. Nu ga ik maar eens lekker gekookte aardappelen met spinazie en zalm klaarmaken!!

Hasta luegooo!

Daan

  • 22 November 2012 - 19:45

    Eline:

    hahaha supermooi verhaal Daan! :D

Tags: Rome, Barcelona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 28 Aug. 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 141080

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 15 Juli 2015

Eén jaar tussen de Chinezen in Shanghai

26 Augustus 2012 - 01 Februari 2013

Barcelona

Landen bezocht: